Fraktvillkor

Leveransvillkor


Kontaktuppgifter till kund

  • OBS! Kontrollera alltid att din e-postadress/telefonnummer är korrekt. Om kontaktuppgifterna på ordern är felaktiga kan det hända att du inte får någon leveransavisering för paketet, i detta fall kommer paketet att returneras till oss. I dessa fall gäller villkoren för ej uthämtade paket utan ytterligare meddelande.


Leveranser

  • Produkterna levereras till den adress som kunden har angett, till ett utlämningsställe i närområdet.


Kostnader för leverans:

  • För närvarande erbjuder Norelie fri frakt på alla beställningar

 

Beräknad leveranstid:

  • När en kund gör en beställning skickar vi ordern inom 1 dag. 
  • Leveranstid 5-12 arbetsdagar
  • Sista beställningsdag: 5:00 PM (GMT+02:00) Östeuropeisk standardtid (Helsingfors)
  • Vi skickar endast beställningar på vardagar, inte på helger eller helgdagar.
  • Observera också att leveranstiderna är uppskattningar och kan variera beroende på leverantör och situation. Försenade leveranser är inte skäl för återbetalning eller retur utanför den normala bytes- och returpolicyn.
  • Leveranstider för förbeställningar varierar från de som nämns ovan.
  • Leveranstiderna varierar beroende på plats, leveransmetod och faktorer utanför vår kontroll.
  • Om produkten inte finns i lager kommer vi att skicka produkterna så snart vi får produkten i lager.

 

Ej uthämtade paket:

  • En ersättning på 99 Kr debiteras alltid för ett ej uthämtat/utlämnat paket, vilket kompenserar de kostnader som uppkommit för oss. Paketet förvaras på utlämningsstället i sju dagar, varefter det returneras till oss. Observera att om du vill returnera ett paket måste du alltid hämta ut paketet först och följa våra returinstruktioner. Att inte hämta ut paketet från Postnord eller vägra ta emot det innebär inte automatisk återbetalning.
  • Outhämtade paket omfattas inte av den normala returrätten.
  •  Om returen beror på våra problem (t.ex. fel produkter, produktkvalitetsproblem) behöver du inte betala returfraktavgiften
  • Om returen beror på ett kundproblem (t.ex.: jag gillar inte/vill inte ha produkten, du beställde fel produkt/storlek), återbetalas inte returfraktkostnaderna
  • En återställningsavgift på 10% kan debiteras från inköpspriset


Skadade försändelser:

  • Vi ersätter skadade paket i sin helhet.
  • Om du får en skadad produkt, kontakta kundsupport@norelie.se eller ring 02 48090530 (mån-fre kl. 9.00-15.00) för att få ersättningsprodukter.


Paket som skickats till fel adress:
Kontrollera alltid att din leveransadress är korrekt. När beställningen har mottagits har vi tyvärr inte längre möjlighet att göra ändringar av adress eller annan information.

Observera att Norelie.se inte är skyldiga att erbjuda återbetalning om kunden har angett en felaktig leveransadress.

Veenkampen 1, Vries, Drenthe, 9481 CC, Nederländerna

E-Mail: Kundsupport@norelie.se

Contact form: https://norelie.se/pages/contact